FANDOM

Az alábbi táblázat tartalmazza az 1896-os nyári olimpia teljes éremtáblázatát. A korai olimpiákon, így ezen az olimpián is, még nem volt kulcsfontosságú kérdés az egyes versenyzők nemzeti hovatartozása. Emiatt fordulhatott elő az, hogy a teniszversenyeken párosban vegyes nemzetiségű játékosok alkottak párokat. Az általuk elért eredményeket a NOB egy úgynevezett Nemzetközi Csapat eredményeiként tartja nyilván.

Az athéni olimpián összesen negyvenhárom versenyszámban avattak bajnokot. Holtverseny két sportág négy számában volt: ezüstérem magasugrásban, bronzérem 100 m síkfutásban, rúdugrásban és tenisz egyéniben. Nem osztottak ezüst- és bronzérmet a torna nyújtó csapatversenyében, továbbá nem osztottak bronzérmet atlétikában a 110 m gátfutás és a magasugrás számában, a pályakerékpár 100 km-es és 12 órás versenyein, a vívómestereknek tartott tőrvívó versenyszámban, a torna nyújtó-, korlát- és lólengés egyéni számaiban, valamint a 100 m gyorsúszás versenyen.

A táblázat bármely oszlopa alapján rendezhető az oszlopfejléceknél található Rendezés.gif ikon megnyomásával.

HelyezésNemzetAranyEzüstBronzÖsszes
1.USA 1896-ig.png Amerikai Egyesült Államok117220
2.GRE 1976-ig.png Görögország10171946
3.GER 1912-ig.png Németország65213
4.FRA.png Franciaország54211
5.GBR.png Nagy-Britannia2327
6.HUN 1912-ig.png Magyarország2136
7.AUT 1912-ig.png Ausztria2125
8.GBR.png Ausztrália2002
9.DEN.png Dánia1236
10.SUI.png Svájc1203
11.IOC.png Nemzetközi Csapat1113
Összesen10 nemzet[1]434336122

Alapvető sorrend: aranyérmek száma (csökkenő), ezüstérmek száma (csökkenő), bronzérmek száma (csökkenő), nemzetnév.

Forrás

Jegyzetek

  1. A Nemzetközi Csapat érmeit ausztrál, brit, görög és német sportolók szerezték.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki